Klo- og servokoblinger

Klokoblinger, også kendt som elastiske koblinger, er en optimal løsning til positionering af applikationer, uanset hvor højt moment der er behov for at transmittere. Klokoblinger bruges ofte til at rette forskellige typer justeringsfejl.

 Fem forskellige typer klo- og servokoblinger på blå baggrund

Klo- og servokoblinger

Nøgleelementet i klokoblingerne er en elastomerdel, som er indsat mellem to nav-halvdele. Elastomerindsatsen transmitterer drejningsmomentet fra 0,5 til 25.000 Nm med lavt slør på grund af en notgangforbindelse og kompenserer dermed for aksial, lateral og vinklet akselforskydning. Når den korrekte størrelse og hårdhed af elastomerindsatsen er valgt, optimerer den hele drivlinjen og viser samtidig vigtige egenskaber såsom vibrationsdæmpning, vridningsstivhed og termisk stabilitet.

Elastiske klokoblinger fra R+W

Klo- og servokoblinger

Vi tilbyder elastiske klokoblinger fra R+W. Klokoblingerne er kendetegnede ved lateral montering, nem installation og afmontering, prespasning og højt fastspændingstryk. De elastiske klokoblinger findes i moment fra 0,5 til 25.000 Nm.

 

Tre elastiske klokoblinger fra R+W fritlagt

 

EKH - Elastomerkobling med delt fastspændingsnav
EKH - Elastomerkobling med delt fastspændingsnav
  • 4 - 25.000 Nm
  • Mulighed for lateral montering
  • Koncentrisk bearbejdede nav
  • Vibrationsdæmpning
  • Elektrisk isolering
  • Let montering
  • Slørfri
EK1 - Elastomer edderkoppekobling med notgangforbindelse
EK1 - Elastomer edderkoppekobling med notgangforbindelse
  • 0,5 - 25.000 Nm
  • Økonomisk design
  • Koncentrisk bearbejdet
  • Vibrationsdæmpning
  • Elektrisk isolering
  • Prespasning design
  • Lavt slør på grund af notgangforbindelse
EK6 - Elastomerkobling med konisk klemring
EK6 - Elastomerkobling med konisk klemring
  • 4 - 25.000 Nm
  • Høje spændekræfter
  • Koncentrisk bearbejdede nav
  • Vibrationsdæmpning
  • Elektrisk isolering
  • Slørfri
  • Prespasning design
  • Mulighed for aksial montering

 

Elastomerkoblinger fra KBK

Klo- og servokoblinger

Fra KBK Antriebstechnik tilbyder vi elastomerkoblinger med et momentområde fra 0,5 til 525 Nm og en akseldiameter fra 2 til 60 mm

 

Tre elastomerkoblinger fra KBK fritlagt

 

KBE1 - Kobling til servoindsats med sætskruer
1 - Kobling til servoindsats med sætskruer
  • Ingen slør
  • Til akseldiametre fra 2-60 mm
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning.
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer!
  • Meget omkostningseffektivt design
  • Momentområde: 0,5-525 Nm
KBE2 - Kobling til servoindsats med fastspændingsnav
KBE2 - Kobling til servoindsats med fastspændingsnav
  • Ingen slør 
  • Til akseldiametre fra 2-55 mm 
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning.
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer.
  • Let montering med friktionslåste klemnav
  • Momentområde: 0,5-525 Nm
KBE2C - Kobling til servoindsats med fastspændingsnav, kompakt
KBE2C - Kobling til servoindsats med fastspændingsnav, kompakt
  • Ingen slør 
  • Til akseldiametre fra 3-45 mm 
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning.
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer.Let montering med friktionslåste klemnav
  • Let montering med friktionslåste klemnav
  • Momentområde: 1,2-325 Nm
KBE2H - Kobling med servoindsats og splitnav
KBE2H - Kobling med servoindsats og splitnav
  • Ingen slør 
  • Til akseldiametre fra 4-55 mm
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer
  • Let montering med friktionslåste klemnav
  • Radial samling. På grund af det splittede nav kan designaksler monteres og justeres inden samling af koblingen
  • Momentområde: 12,5-525 Nm
KBE2HC - Kobling med servoindsats og splitnav
KBE2HC - Kobling med servoindsats og splitnav
  • Ingen slør 
  • Til akseldiametre fra 4-57 mm 
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer
  • Radial samling. På grund af det splittede nav kan designaksler monteres og justeres inden samling af koblingen
  • Momentområde: 12,5-525 Nm 
  • Kompakt design
KBE2D - Kobling med servoindsats og fastspændingsnav, dobbelt kardanik
KBE2D - Kobling med servoindsats og fastspændingsnav, dobbelt kardanik
  • Ingen slør
  • Til akseldiametre fra 4-45 mm 
  • Dobbelt kardan version
  • Let montering med friktionslåste klemnav
  • Momentområde: 1,2-325 Nm
KBE3 - Kobling med servoindsats og ydre konisk nav
KBE3 - Kobling med servoindsats og ydre konisk nav
  • Ingen slør
  • Til akseldiametre fra 8-60 mm 
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer
  • Meget nøjagtig kørsel, velegnet til applikationer med høj hastighed
  • Momentområde: 12,5-525 Nm
KBE3C - Kobling med servoindsats med ydre konisk nav, kompakt
KBE3C - Kobling med servoindsats med ydre konisk nav, kompakt
  • Ingen slør
  • Til akseldiametre fra 6-55 mm 
  • Vibrationsreducerende, kompenserer for akselforskydning, aksial tilslutning
  • Koblingens egenskaber kan ændres ved hjælp af forskellige edderkop-elementer
  • Meget nøjagtig kørsel, velegnet til applikationer med høj hastighed
  • Momentområde
  • Axial pluggable
  • Momentområde: 12,5-525 Nm

 

Klokoblinger fra R+L

Klo- og servokoblinger

Klokoblingerne fra R+L Hydraulics (tidligere kendt som Raja-Lovejoy GmbH) kræver ingen vedligeholdelse og har et driftstemperaturområde mellem -40 °C og +100 °C. Korte temperaturtoppe op til +120 °C er tilladt. Momentområdet er som standard: 7,5 - 6650 Nm.

To klokoblinger fra R+L Hydraulics fritlagt

 

SPIDEX® - Elastisk kobling med torsionselasticitet
SPIDEX® - Elastisk kobling med torsionselasticitet
  • Torsionselasticitet
  • Dæmpning
  • Aksial tilslutning
  • Sikker mod sammenbrud
  • Navmateriale: aluminium, støbt aluminium, støbejern, SG-jern, sintret stål og stål
  • Ingen vedligeholdelse
  • Atex-klassificering mulig